[:en]PhD positions “Integrated Training in Dry Eye Disease Drug Development (IT-DED3)”[:es]PhD posiciones “Integrated Training in Dry Eye Disease Drug Development (IT-DED3)”[:]

[:en]The University of Valladolid, through the Ocular Surface Group from the Institute for Applied Ophthalmobiology (IOBA) and the High Pressure Process Group (HPP-UVa) from the department of Chemical Engineering and Environment technology, participate in the project entitled “Integrated Training in Dry Eye Disease Drug Development (IT-DED3).

IT-DED3 is an European Marie Curie Initial Training Network (ITN) consisting of 7 beneficiaries and 10 partner organisations that are committed to join forces and combine their expertise to deliver multidisciplinary and entrepreneurial researchers trained to develop new therapies for patients suffering from Dry Eye Diseases (DED). More information at www.itded3.eu.

IT-DED³ offers 12 Early Stage Researcher positions (PhD students) across Europe to conduct research on new therapies for Dry Eye Diseases. IT-DED3 is looking for talented and motivated candidates with the skills, knowledge and enthusiasm to help the network make significant research breakthroughs. ESRs will enrol on PhD degree programmes and be employed for 36 months.

Candidates are invited to submit their application through the application form (https://www.uantwerpen.be/en/projects/dry-eye-disease-drug-development/job-openings/)  before March 2, 2018.

Job description IT_DED3_ESR6

Job description IT_DED3_ESR4[:es]La Universidad de Valladolid a través del Grupo de Superficie Ocular del IOBA y del Grupo de Procesos a Alta Presión del departamento de Ingeniería Química y Tecnología del Medio Ambiente, forma parte del  proyecto “Integrated Training in Dry Eye Disease Drug Development (IT-DED3). Este proyecto está financiado mediante el programa Marie Sklodowska-Curie de la Unión Europea, tendrá una duración de cuatro años en total (hasta el año 2022), y participan Universidades y centros de investigación de Portugal, Bélgica, Alemania, Francia, Finlandia y Letonia.

La finalidad de este proyecto es la de formar a jóvenes investigadores de diferentes áreas de conocimiento en el proceso de diseño y análisis de terapias para las enfermedades inflamatorias de la superficie ocular (especialmente el síndrome de ojo seco).

Más información del proyecto en la página web www.itded3.eu.

IT-DED3 ofrece 12 puestos de trabajo en Europa, y está buscando candidatos motivados con conocimientos y entusiasmo suficientes para ayudar a este consorcio a progresar en el tratamiento del síndrome de ojo seco. Los candidatos formarán parte de los programas de doctorado de las Universidades de acogida y se les contratará durante 36 meses. Ya está abierto el plazo para presentar las candidaturas hasta el 2 de marzo. Para enviar solicitudes en https://www.uantwerpen.be/en/projects/dry-eye-disease-drug-development/job-openings/

Job description IT_DED3_ESR6

Job description IT_DED3_ESR4[:]